Nawigacja w dziale ""

Mapa Strony

Projekt rozbudowy lotniska w Hua Hin

Trwają plany przekształcenia śpiącego Hua Hin w ruchliwe międzynarodowe i krajowe centrum turystyczne.  Ministerstwo transportu zatwierdziło pomysły na budowę nowego terminalu lotniska, ponad dwukrotnie więcej samolotów, które mogą wylądować, przedłużyć pas startowy i potroić liczbę pasażerów obsługiwanych przez lotnisko.

 Ruchy te nastąpiły po tym, jak lokalny polityk przedstawił gubernatorowi prowincji Prajuab Khiri Khan wnioski dotyczące turystyki i bodźców ekonomicznych.  Wnioski te obejmowały przekształcenie lotniska w obiekt w pełni międzynarodowy.  Widział, jak Hua Hin zmierza w kierunku stania się ośrodkiem bardzo osławionej „Tajskiej Riwiery”.  Wiceminister transportu Athirat Rattanaset przybył do miasta, które leży około 220 km na południe od Bangkoku, na wybrzeżu Zatoki Tajlandzkiej.  Spotkał się z naczelnikiem dystryktu Hua Hin, szefem policji w prowincji,  przywódca gminy,  dyrektorem lotniska i lokalnymi politykami prowadzącymi zmiany.

Minister nakreślił aktualną przepustowość portu lotniczego i plany Departamentu Portów Lotniczych dotyczące modernizacji obiektu między przyszłym rokiem a przewidywanym ukończeniem w 2022 r.  W tej chwili pas startowy ma 2100 metrów długości - zostanie przedłużony o 45 metrów.  Parking dla samolotów zostanie radykalnie powiększony z obecnej powierzchni 160m x 80m. Obecnie dwa B 737 mogą parkować - po wprowadzeniu ulepszeń będzie w stanie zaparkować jednocześnie pięć B 737.

Nowy terminal zostanie zbudowany. Obecna struktura może obsłużyć tylko 300 pasażerów na godzinę - to potroi się do 900 pasażerów na godzinę.  Wiceminister powiedział, że jeśli plany staną się rzeczywistością, lotnisko będzie w stanie obsłużyć o wiele więcej lotów i przekształcić się w główny obiekt turystyki krajowej i międzynarodowej.  Wizyta następuje po tym, jak były kandydat partii Palang Pracharat przedstawił gubernatorowi Prajuab Khiri Khana propozycje stymulowania turystyki i gospodarki w prowincji. Centrum tego polegało na wyznaczeniu lotniska Hua Hin jako w pełni międzynarodowego.  Obecnie jest tylko jeden lot dziennie, cztery razy w tygodniu między Hua Hin a Malezją.  Nowe ​​ruchy prawdopodobnie będą częścią działań mających na celu rozwój całego obszaru od Hua Hin na południe do Chumphon jako „Riwiery Tajlandzkiej” - alternatywy dla bardziej znanych obszarów turystycznych, takich jak Phuket na południu i Pattaya na wschodnim wybrzeżu.