Tajlandzkie Koleje Państwowe poinformowały, że pasażerowie pociągu dużej prędkości będą mogli dostać się z centrum Bangkoku do Pattaya w niecałe 45 minut . Podali czas dojazdu ze stacji Makkasan na lotnisko U-Tapao jako 45 minut.
Przy maksymalnej prędkości 250 km / h oznacza to, że Bangkok do Pattaya będzie jeszcze szybszy. Umowa o wartości 7,4 miliarda dolarów pomiędzy CP Group a chińskim konsorcjum kolejowym została ostatecznie podpisana wczoraj na czymś, co strona public relations SRT nazywa „historyczną” umową dla Tajlandii. Trasa o długości dziewięciu stacji o długości 220 km połączy trzy lotniska na dziewięciu stacjach. Pochodzi z lotniska Don Muang i przechodzi przez lotnisko Suvarnabhumi do miejsca docelowego lotniska U-Tapao.
Nowa stacja w Bang Sue, która będzie największą w Azji Południowo-Wschodniej, kiedy ma zostać otwarta w przyszłym roku, stanie się centralnym węzłem dla kolei dużych prędkości w Tajlandii. Będąc w stanie pomieścić pociągi dużych prędkości, będzie również wykorzystywany w nowych pociągach elektrycznych i starszych pociągach z silnikiem Diesla używanych w Tajlandii, a także pomoże połączyć obecne połączenie kolejowe z lotniskiem i liczne linie MRT. Nowa stacja ostatecznie zastąpi stację Hua Lamphong, która była głównym dworcem kolejowym w Bangkoku od momentu otwarcia w 1916 r.
Powstaną także kolejne dworce dużych prędkości w Makkasanie, Chacherngsao, Chonburi, Sri Racha i Pattaya . Oczekuje się, że linia kolei dużych prędkości zacznie działać już w 2023 lub 2024 r. SRT powiedział, że będzie potrzebował 16 000 pracowników budowlanych, aby go zbudować. W ciągu pięciu lat zapewni zatrudnienie dodatkowym 100 000 osobom. Wzmocni tajską gospodarkę do wysokości 650 miliardów bahtów. W raporcie Channel 7 News oszacowano, że z usługi tej skorzysta około 147 000 pasażerów dziennie. Oszacowano również, że ceny biletów wyniosą około 500 bahtów, choć nie podano dalszych szczegółów.