Nawigacja w dziale ""

Mapa Strony

Lokalna turystyka na etapie rozwoju

Międzynarodowe ograniczenia w podróżowaniu, ograniczone loty i surowe protokoły dla turystów w dużej mierze zdefiniowały ten sezon letni. Podczas gdy kraje pracują nad powstrzymywaniem wirusa na zewnątrz i monitorowaniem wjazdu zagranicznych podróżnych poprzez zamykanie granic i tworzenie bezpiecznych korytarzy, starają się również wdrażać środki na swoim terytorium.

W tym sensie pojawiają się dwa ważne pytania: czy kraje będą w stanie przetrwać bez zagranicznych turystów? Czy kraj może utrzymać się na powierzchni tylko z turystami krajowymi, biorąc pod uwagę społeczno-gospodarcze skutki pandemii?

 

Nie można jeszcze odpowiedzieć na te pytania, ponieważ każda grupa ma własne problemy i studia przypadków. Na przykład hotelarstwo, restauracje, biura podróży, promocje i MICE (spotkania, zachęty, konferencje i wydarzenia) przechodzą przez dość złożone sytuacje i wymagają złożonych rozwiązań, biorąc pod uwagę otaczające je środowiska VUCA (zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność). Aby być przygotowanym na zmiany, liderzy branży muszą znać i rozumieć ten rodzaj turystyki, aby pracować nad dodaniem wartości, podobnie jak wysiłki podejmowane przez społeczność TLL, oraz opracowywać nowe strategie marketingowe i promocyjne, które prowadzą do ożywienia.

UNWTO podkreśla potencjał turystyki krajowej jako sposobu na ożywienie gospodarcze i turystyczne w miejscach na całym świecie. Wyjaśniają, że w miarę jak światowe ograniczenia dotyczące podróży zaczynają się zmniejszać, miejsca docelowe na całym świecie koncentrują się na rosnących podróżach krajowych, a wiele z nich oferuje promocje dla podróżnych, aby spotkać się i odwiedzić własne kraje, co stanowi idealną okazję dla miejsc docelowych i firm turystycznych - i kraje rozwijające się - aby wyjść ze społecznych i gospodarczych skutków pandemii COVID-19. Zurab Pololikashvili, Sekretarz Generalny UNWTO, powiedział: „UNWTO oczekuje, że turystyka krajowa powróci szybciej i silniej niż podróże międzynarodowe. Biorąc pod uwagę rozmiar podróży krajowych, pomoże to wielu destynacjom podnieść się po ekonomicznych skutkach pandemii, a jednocześnie zapewni miejsca pracy, środki do życia i umożliwi powrót świadczeń socjalnych, jakie oferuje turystyka. ”

Odprawa UNWTO pokazuje również, że w większości destynacji podróże krajowe generują wyższe dochody niż turystyka międzynarodowa. W krajach OECD turystyka krajowa stanowi 75% całkowitych wydatków na turystykę, podczas gdy w UE wydatki na podróże krajowe są 1,8 razy wyższe niż wydatki na turystykę przyjazdową.  Globalnie największymi krajowymi rynkami turystycznymi pod względem wydatków są Stany Zjednoczone z prawie 1 bilionem USD, Niemcy z 249 mld USD, Japonia z 201 mld USD, Wielka Brytania z 154 mld USD i Meksyk z 139 mld USD.

Analiza danych, zrozumienie, jak działa rynek i ustanowienie proaktywnych środków w celu promowania turystyki krajowej w destynacjach na całym świecie to strategia uzgodniona przez UNWTO. W notatce informacyjnej Zrozumieć turystykę krajową i wykorzystać jej możliwości wyspecjalizowana agencja dzieli się proaktywnymi działaniami na rzecz rozwoju turystyki krajowej w miejscach na całym świecie, od oferowania dodatkowych wakacji dla pracowników po zapewnianie bonów i innych zachęt dla osób podróżujących do ich własnych krajów.

 

Biorąc pod uwagę aktualną wartość turystyki krajowej i nowy trend gospodarczy, będzie coraz więcej krajów podejmujących kroki w celu rozwoju i promocji swoich rynków, donosi UNWTO. 

W nocie informacyjnej agencja podaje przykłady inicjatyw ukierunkowanych na pobudzenie popytu krajowego: niektóre skłaniają się ku marketingowi i promocji, a inne na zachętach finansowych.

 

Przykłady krajów podejmujących ukierunkowane kroki w celu zwiększenia turystyki krajowej obejmują Włochy, w ramach inicjatywy Bonus Vacanze, która oferuje rodzinom do 500 euro do wydania na krajowe zakwaterowanie turystyczne; i Francji z kampanią # CetÉtéJeVisiteLaFrance („Tego lata odwiedzam Francję”), która podkreśla różnorodność miejsc docelowych w całym kraju.

 

W Ameryce Łacińskiej wyróżniają się takie inicjatywy, jak Kostaryka, w której wszystkie święta 2020 i 2021 r. Zostały przeniesione na poniedziałki, aby Kostarykańczycy mogli spędzać długie weekendy, podróżując po kraju i przedłużając swoje pobyty; i Argentyna, wraz z utworzeniem Obserwatorium Turystyki Krajowej.

 

Wreszcie, raporty wspominają o alokacji funduszy, takich jak te z Malezji, która przeznaczyła 113 mln USD w postaci kuponów rabatowych na podróż i ulg podatkowych w wysokości do 227 USD na wydatki związane z turystyką krajową; oraz Tajlandii, która obniży 5 milionów noclegów w hotelu o 40% normalnej ceny pokoju na okres do pięciu nocy.