Nawigacja w dziale ""

Mapa Strony

Nowe regulacje dla pasażerów samolotów

AirAsia wysłała wiadomość e-mail do klientów, zawierająca szczegółową listę nowych wymagań dla pierwszych użytkowników w regionalnym świecie podróży po Covid. Nie wygląda to na dobrą zabawę, ale linie lotnicze, personel linii lotniczych i pasażerowie będą przynajmniej mogli ponownie wzbić się w powietrze nad Tajlandią i nie tylko.

Przede wszystkim, Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że masz prawo do podróżowania, zarówno międzynarodowego, jak i krajowego, przed zarezerwowaniem lotu.
Wszyscy goście AirAsia będą zobowiązani do zabrania własnej maski i odpowiedniego noszenia jej przed, w trakcie i po locie, w tym podczas odprawy i odbioru bagażu. Goście bez maski nie zostaną wpuszczeni na pokład.
• Bagaż podręczny. Aby ułatwić dystans społeczny, szczególnie podczas wsiadania i wysiadania, zezwalamy na JEDEN kawałek bagażu kabinowego nieprzekraczający 5 kg dla każdego gościa (zwykle 7 lub 10 kg, w zależności od linii lotniczej). Pomoże to zminimalizować niechciany kontakt między tobą a bagażem innych gości.
• Prosimy o wcześniejsze przybycie na lotnisko, najlepiej 3 godziny przed odlotem, aby zapewnić wystarczającą ilość czasu na przeprowadzenie wszystkich niezbędnych procesów.
• Dron zostanie poddany dezynfekcji, w tym głębokiemu czyszczeniu, przy użyciu środków czyszczących zgodnie z instrukcją konserwacji Airbus Aircraft.
• Każdej nocy samoloty będą poddawane dokładnej 2-godzinnej procedurze czyszczenia, zgodnie z instrukcjami władz ds. Zdrowia.
• Kontrola temperatury odbędzie się w różnych punktach kontrolnych, w tym na bramkach wejściowych.
• Personel pokładowy przechodzi kontrolę temperatury po każdej zmianie
• Dystans społeczny będzie obserwowany za pomocą markerów podłogowych w obszarach kolejkowania, w tym liczników odpraw i kiosków.
• Zostaną otwarte alternatywne stanowiska odprawy, aby zachować dystans społeczny.
• Środki do dezynfekcji rąk będą dostępne za pośrednictwem punktów przetwarzania dla gości i personelu.
• Kabiny zostaną zdezynfekowane przez rozpylenie aerozolu przed odlotem wszystkich lotów krajowych i międzynarodowych.
• Odprawa przed lotem dotycząca bezpieczeństwa i higieny zostanie przeprowadzona dla wszystkich członków personelu pokładowego, aby upewnić się, że konsekwentnie przestrzegamy najbardziej aktualnych porad.
Bezkontaktowe odprawy internetowe i mobilne w celu ograniczenia kontaktu powierzchniowego i fizycznego podczas odprawy i wejścia na pokład.
• Wszyscy członkowie personelu pokładowego będą ubrani w sprzęt ochronny, w tym maski i rękawiczki
• Dystans siedziska. Gdy pozwala na to zajętość lotu, goście mogą poruszać się w odpowiednich strefach pod kierunkiem personelu pokładowego. ostatnie tajlandzkie wytyczne CAA stanowiły, że gość będzie siedział na co drugim miejscu, tak że samoloty byłyby w stanie przewieźć tylko 50% całkowitego obciążenia pasażerów).
• Wszystkie posiłki są produkowane i pakowane w sposób higieniczny zgodnie z rygorystycznymi wymogami bezpieczeństwa żywności (do tej pory tajski CAA informował, że w przypadku lotów krajowych w Tajlandii nie będzie żadnych posiłków ani napojów).
• Elementy menu obsługi personelu pokładowego będą nosić rękawiczki jednorazowe.
• Kontrola temperatury nastąpi przed przybyciem do miejsc docelowych, w których kontrola temperatury jest obowiązkowa.
• Formularze deklaracji zdrowia zostaną rozdane do wypełnienia przed lub po przyjeździe.
• Kontrola termiczna odbędzie się po przyjeździe.
• Pasażerowie tranzytowi zostaną poproszeni o pozostanie na lotnisku.
• Obowiązkowa kwarantanna może odbywać się zgodnie z przepisami w kraju docelowym.