W przyszłym roku można zatrudnić więcej zagranicznych nauczycieli angielskiego, ponieważ tajlandzcy pedagodzy próbują poprawić znajomość języka angielskiego w szkołach w całym kraju.
Tajowie chcą, aby poziom uczniów M6 (ostatniej klasy w szkole średniej) wzrósł z poziomu podstawowego do poziomu „niezależnych użytkowników” języka, co stanowi średni zakres umiejętności według skali międzynarodowej. Więcej budżetów może wkrótce stać się dostępnych dla szkół na poziomie dystryktu i prowincji, aby finansować specjalne zajęcia z języka angielskiego. Środki, które mają zostać ogłoszone do końca roku, umożliwią szkołom zwiększenie ilości nauczania języka angielskiego w następnym roku akademickim. Będzie to miało miejsce w całym kraju na poziomie szkół okręgowych i wojewódzkich.
Celem jest podniesienie poziomu angielskiego uczniów M6 do poziomu B2 w skali europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (CEFR). Skale „A” wskazują podstawowe użycie języka angielskiego, „B” odnosi się do niezależnych użytkowników, a „C” do sprawnych użytkowników i mówców. B2 znajduje się zatem na lepszym końcu skali B. Nadal trwają dyskusje na temat tego, skąd będą pochodzić nauczyciele. Niektóre będą prawdopodobnie tajscy, ale istnieje prawdopodobieństwo, że będą dostępne budżety na zatrudnienie większej liczby nauczycieli zagranicznych. Nadal istnieje możliwość, że w Tajlandii jest ich już wystarczająco dużo, ponieważ dyskusje trwają. Nadal dyskutuje się, kto pozyska nowych nauczycieli; może to zależeć od poszczególnych szkół, choć może to podlegać ministrowi edukacji Nataphol Teepsuwan, i kontaktom z konsulatami i ambasadami.
Omówiono sposób finansowania nowych nauczycieli z propozycjami, które zostaną wprowadzone w następnej rundzie budżetowej, umożliwiając dalsze rozpatrywanie spraw.