Liczba turystów tajlandzkich i zagranicznych odwiedzających Chiang Mai od 1 stycznia 2019 r. Pozostała niezmieniona rok do roku, podczas gdy liczba hoteli wzrosła z 2200-2 300 w 2017 r. Do 4 000, oferując 10 000 więcej pokoi do łącznej liczby 60 000, powiedział La-Iad Bungsrithong, prezes Northern Thai Hotel Association.
Większość nowych hoteli to małe lokale znajdujące się na terenie Starego Miasta i Nimmanhemin Road, korzystające z platform internetowych, takich jak Airbnb, w celu promowania zakwaterowania krótkoterminowego. Doprowadziły do wzrostu wydatków turystycznych w dolnej części rynku. Bungsrithong dodaje, że głównymi czynnikami wpływającymi na decyzję zakupową turysty są zazwyczaj cena pokoju, konkurencyjność i strategie marketingowe, takie jak ceny biletów lotniczych, dodając, że koszty podróży lotniczych do Chiang Mai wzrosłyby wraz ze wzrostem liczby odwiedzających prowincję. Oczekuje się, że 11 milionów turystów z Tajlandii i zagranicy odwiedzi w tym roku Chiang Mai, co stanowi wzrost o 4 procent z 10,5 miliona w zeszłym roku, a obcokrajowcy stanowią 60 procent całości. Turyści z Chin kontynentalnych stanowią do tej pory 30 procent zagranicznych turystów w prowincji, a perspektywy pozostają pozytywne, głównie z powodu większej liczby bezpośrednich lotów z tego kraju. Turyści z krajów azjatyckich, Europy i Stanów Zjednoczonych stanowią saldo zagranicznych gości prowincji. Jeśli chodzi o turystów krajowych, rezerwacja hoteli jest powolna w obliczu trwającego spowolnienia gospodarczego i ciągłego umacniania bahtu, co skłoniło Tajlandów do podróżowania za granicę do krajów takich jak Korea Południowa i Japonia pomimo wyższych kosztów.
W przypadku festiwalu Loy Krathong, ważnego wydarzenia w Chiang Mai, rezerwacja hotelu wzrosła tylko w dniu Loy Krathong (11 listopada), w porównaniu do wzrostu dla każdego dnia trzydniowego festiwalu w ubiegłym roku.