Odmowa wydania wizy Schengen

Dla Tajów mieszkających w Polsce, tajskich restauracji, organizacji związanych z Tajlandią, a także sprawami organizacyjno-prawnymi związanymi z pobytem Tajów w Polsce.

Odmowa wydania wizy Schengen

Postprzez Milczek » sobota, 14 mar 2015, 17:00

Witam,

na początku przyznam się, że jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Ponieważ mojej wyobraźni łatwiej jest się posługiwać walutą polską to będę podawał kwoty w PLN, a nie w baht.

Przez Internet poznałem Tajkę ("Nan"). Jej koleżanka ("Lisa") leci w kwietniu do swojego chłopaka zniemczonego Polaka, mieszkającego w Hamburgu. W ambasadzie niemieckiej w Bangkoku złożyła wniosek o wydanie wizy 14 dni, ale wizytowej (miała list z zaproszeniem). Kilka dni później ta moja Tajka Nan złożyła wniosek w ambasadzie polskiej o ("podwójną" - 14 dni) wizę polską, lecz TURYSTYCZNĄ, ponieważ na list było już za późno (obie chciały lecieć razem do Berlina a potem się rozdzielić - Lisa nach Hamburg, Nan w Polskę). Zadbała o wszystkie potrzebne dokumenty, których się wymaga, przetłumaczyła je, załączyła. Pomogłem jej napisać szczegółowy plan podróży (nie uwzględniający mojej roli w nim, bo tak mnie prosiła). Na to wszystko poszło jakieś 1200 zł razem. Przez co na koncie zostało jej jakieś 4.000 zł

Lisa otrzymała kilka dni temu pozytywną odpowiedź i otrzyma(ła) wizę niemiecką Schengen. Wczoraj Nan otrzymała decyzję odmowną ze wskazanymi dwoma powodami, w dużym skrócie "przedstawione cele i warunki podróży nie są wiarygodne" i "nie ma gwarancji, że przed zakończeniem wizy wnioskująca wróci do Tajlandii". Nan twierdzi, że to dlatego, że sprawdzali jej konto i wg. polskiej ambasady, na samolot w obie strony i aby przeżyć w Polsce 14 dni, potrzebuje ona mieć na koncie minimum 10.000 zł, a nie ma. Na piśmie jest jeszcze notka o możliwości odwołania się w terminie 14 dni. Choć, co ciekawe, wyżej jest napisane po angielsku, że decyzja konsula jest finalna.