Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

To jest forum dla Polaków mieszkających na stałe w Tajlandii, albo często do Tajlandii przyjeżdżających.

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez rewola » sobota, 5 mar 2011, 18:10

zimbru napisał(a):
rewola napisał(a):2pilot (zgonie z instrukcja z 36p) moze wydac rozkaz odejscia?

Wyjątkowo gdyby 1 pilot nie mógłby tego zrobić. A jak było w tym konkretnym przypadku?

Tak w tym przypadku wydal 1.

zimbru napisał(a): A Ty znów nie zrozumiałeś mojego pytania :lol: Pwtórzę: jakie konsekwencję spotkały 1 pilota?

1/ Po pierwsze to pytanie nigdzie nie padlo. Sprawdz co pisales.
2/ Najpierw poprosiles o
zimbru napisał(a): Opisz jak wg Ciebie wyglądała historia z pkt nr 2

3/ pozniej poprosiles o „przypomnienie” „i wiedzial co sie stalo potem z pierwszym pilotem”

Dostales odpowiedz w formie artykulu na obydwa pytania. Teraz się zgrywasz i pytasz o „czwarty wyraz w piatym zdaniu.” Po raz kolejny probujesz uciec od tematu.. ale to juz tez znamy.

zimbru napisał(a): To raczej, domena fanatyków mitycznych nacisków i presji psychologicznej, wywieranych przez Kaczora na pilotów tutki :lol:

Ty oczywiście tych naciskow tam nie widziałeś …..

Odpowiadajac na twoje pytanie – choc jest ono o tyle bezzasadne - ze oczywistym jest ze nie mialy prawa go spotkac zadne - poza faktem, ze był publicznie szkalowany i to przez posłów RP!!!!!! to nic zlego go nie spotkalo.

zimbru napisał(a): Zaiste, wyborca PiSu i Kaczora itd a łyka jak młody pelikan, zmanipulowaną wersję katastrofy autorstwa Rosjan+PO, "przypadkowo" ciekawymi źródłami na jej temat jest urbanowe "NIE" oraz wkleja "na rozluźnienie" wierszyki w 100% obarczającą winą za nią Kaczorów

1/ I tu wlasnie wyszlo szydlo z worka ;) nie KACZORA !!! Widzisz roznice pomiedzy nami ;) Szanuj innych pls!!!!
2/ Cytujac klasyka forum Zimbru [quote=”zimbru”] zmanipulowaną wersję katastrofy autorstwa Rosjan+PO [/quote]. UDOWODNIJ ;) Z tego co napisałeś kilka postow wczesniej, czekasz na raport komisji… a może ty już go masz ??? 

[cdn]
rewola
 
Posty: 52
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 14:04
Lokalizacja: Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez rewola » sobota, 5 mar 2011, 18:30

zimbru napisał(a): Oni NIE CHCIELI SCHODZIĆ NIŻEJ, na 100 m postanowili odejść na drugi krąg. Pada komenda+zarejestrowano ruchy wolantu i zwiększenie mocy silnika. Chcieli ale nie udało się, tylko dlaczego?


Na koniec cytat z "Uwagi RP do projektu Raportu Koncowego MAK", podpisane m.in przez plk Grochowskiego (na ktorego sie powolywales i na ktorego m.in raport czekasz). Czy ta odpowiedz cie zadowala?

[MAK]„Instynktowne działanie załogi: wzięcie wolantu „na siebie” z wyłączeniem „zerwaniem” autopilota w kanale podłużnym i utawienie ręcznie DSS na zakres startowy z wyłączeniem automatu ciągu było praktycznie w momencie pierwszego zderzenia z przeszkodą, co potwierdza bardzo słaba widzialnośc poziomą i pionową w rejonie BRL, a także brak decyzji załogi o odejściu na drugi krąg;”

Zdaniem strony polskiej, przestanienie DSS na zakres „startowy” z jednoczesnym wyłączeniem automatu ciągu nastąpiło około 1 sekundę przed zderzeniem z pierwszą przeszkodą […]. Zdaniem strony polskiej można wykluczyć w tym przypadku instynktowne działanie załogi, gdyż podjęte przez nią działania nie były […] – była to reakcja spóźnionej procedury odejścia na drugi krąg. Działania dowódcy załogi nie należy rozumieć jako instynktownego ale raczej jako nieudaną próbę rozwiązania sytuacji krytycznej.
rewola
 
Posty: 52
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 14:04
Lokalizacja: Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez rewola » sobota, 5 mar 2011, 18:57

zimbru napisał(a):"Warto zwrócić uwagę, że piloci ustawili alarmy na radiowysokościomierzu na wysokość decyzyjną, czyli na 100 metrów, a później włączyli autopilota, który sterował ciągiem silników. Pierwsza czynność odbyła się już o 8:10, o czym świadczą poniższe zapisy ze stenogramów"
http://www.blogpress.pl/node/4479
"3. Aby nie przelecieć punktu decyzyjnego (nie zejść dużo poniżej 70m) pilot ustawił na radiowysokościomierzu próg alarmu 65m. Pierwotnie ustawiono wartość 100m ale ponieważ wysokość decyzyjna z karty była niżej, to ustawiono ograniczenie od dołu czyli 5m poniżej wysokości decyzyjnej."
http://forum.gazeta.pl/forum/w,1157,119343765,119343765,Zawinily_inna_karta_podejscia_radiowysokosciomierz.html?s=1


Zimbu, to bylo najlepsze dzisiaj - czy ty czytales to forum :)? . Polecam wszystkim przeczytac ten artykul/forum z ktorego Zimbru wybral akapit jak rowniez kolejne wpisy ;) Dwie tony " :D " tym razem.

Zacytuje tylko podsumowanie tego watku:
"Podsumowując przyczyny były cztery:
- zbędne podchodzenie do lądowania (dla świętego spokoju),
- zmiana nachylenia ścieżki schodzenia,
- użycie radiowysokościomierza do kontroli osiągnięcia punktu decyzji,
- brak kontroli wysokości wysokościomierzem ciśnieniowym "
rewola
 
Posty: 52
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 14:04
Lokalizacja: Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez rewola » sobota, 5 mar 2011, 19:12

Zimbru - tu sa nawet wyliczenia alertow dla TAWS. Chlopie, o czym my tu rozmawiamy ;)
Dzieki za link !!! ;)
rewola
 
Posty: 52
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 14:04
Lokalizacja: Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez massagewarsaw » sobota, 5 mar 2011, 20:26

panowie, jesli chcecie cos dobrego zrobic dla naszego forum, to rozwijajcie jakis inny watek, np "masaz tajski w polsce" viewtopic.php?f=7&t=25 - wydaje mi sie rownie ciekawy i fascynujacy.

teraz na haslo "Prezydent Kaczyński nie żyje" w googlu ta strona pokazuje sie pierwsza, i tylko czekac, az zwala sie tutaj mohery, nacjonalisci, neofaszysci i reszte barachla. Dopiero beda cyrki.

zycze tajom, zeby mieli rownie uzdolnionych pilotow i rownie sprawne samoloty do przewozenia swoich politykow.

Pare tygodni temu, w czasie lotow cwiczebnych na F16, dwie maszyny zderzyly sie w powietrzu, piloci zdarzyli sie katapultowac. Tak trzymac, chlopaki. Glosuje na was i trzymam kciuki za rownie udane akcje na samolotach rzadowych.
http://massagethai.info kursy masazu tajskiego warszawa, dom w bangkoku od 200zl/tydzien, 540zl/miesiac
massagewarsaw
 
Posty: 737
Dołączył(a): sobota, 8 sie 2009, 14:18
Lokalizacja: warszawa Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez krzysztof s » sobota, 5 mar 2011, 20:38

Po czytaniu tego watku forum próbuję odejść na drugi krąg po 5 butelkach miejscowego piwa LEO. Ale to nie jest łatwe. Przed wylotem kłócę się sam ze sobą, czy iść po piwo do seven-11 i wydać ostatnie pieniądze... Po spożyciu jest tylko mgła i nie ma mowy o żadnym poziomie decyzji , system TAWS nie działa – jedyny cel, to bezpiecznie wylądować w łózku, co nie jest łatwe. Stenogramów z tych chwil, to wstydzę się nawet czytać (też są czasem po rosyjsku, tajsku lub w innych językach, raz nawet zdarzył się japoński!) i uważam, że są perfidnie sfałszowane.
Na trzeźwo i na kacu wiem jedno, na pewno: MARSJANIE ATAKUJĄ! Niedawno widziałem w Bangkoku dziwne światła na niebie w nocy! Myślę, ze ONI atakują nie tylko w Bangkoku, ale także w Warszawie i nawet Smoleńsku! Ale to w końcu nic dziwnego, bo 2012 się zbliża... kunieć świata!
P.S. Jakby ktoś był zainteresowny dokładnymi współrzędnymi owych swiateł, lub moimi stenogramami, to wyślę na priva - nie chcę publikować, żeby nie podzielić losu twórcy WikiLeaks.....
krzysztof s
 
Posty: 400
Dołączył(a): sobota, 17 paź 2009, 12:12

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez rewola » niedziela, 6 mar 2011, 03:25

@massagewarsaw
"teraz na haslo "Prezydent Kaczyński nie żyje" w googlu ta strona pokazuje sie pierwsza, i tylko czekac, az zwala sie tutaj mohery, nacjonalisci, neofaszysci i reszte barachla. Dopiero beda cyrki."

To mnie przekonało, więcej moich wpisów pod tym linkiem nie będzie.

@krzysztof s
swietny post ;). Faktycznie piwo LEO dzis wieczorem to nie najgorszy pomysl
rewola
 
Posty: 52
Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 14:04
Lokalizacja: Bangkok

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez Fach » niedziela, 6 mar 2011, 04:48

Ja tez juz nic nie pisze, zreszta zimbru i tak nie odpowie na moje pytania i tak.
Swoja droga to chcialbym Ciebie zimbru poznac.
Naprawde, nie zartuje.
Bardzo interesuja mnie ludzie ktorzy nie chca na rozne pytania odpowiadac bo nie chca, albo jest im to nie wygodne i sie wykrecaja.
Mnie taka osobowosc i jej przyczyny po prostu interesuja, a z wyksztalcenia jestem psychologiem.

Nie mam zadnych podtekstow, ukrytych mysli itp.
To fascynujace po prostu ze nie chcesz odpowiedzic na proste putanie zaslaniajac sie "czyms" co nawet nie jest powodem.

No nic jest niedziela, w Bangkoku slonce cieplo jak zwykle.
Jade nad morze sie wykapac i podumac nad istota bytu :-)

Czesc zimbru.

PS. Lot w przyszlym roku ma zaczac latac do Bangkoku, to tak a propos Tajlandii :-)
Fach
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 1 wrz 2010, 18:36

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez zimbru » niedziela, 6 mar 2011, 17:04

Fach napisał(a):I teraz tylko to co jak chcialbym wiedziec od Ciebie.
a. Czy naprawde sadzisz ze w ostatnich 15 minutach moze sie cokolwiek znaczaco zmienic ?
b. Co Ty bys zrobil bedac pilotem lub majac na niego wplyw ?

Sorki, miałem odp, ale niestety w ferworze dyskusji, gdzieś mi to umknęło.
A TAK
B dwa rożne pytania:
Pilot: zrobiłbym to samo co Protasiuk czyli poinformował pasażerów jaką kiepską pogodę mamy, spróbował podejścia, jeżeli nie udałoby się, "powisiał"bym nad lotniskiem czekając aż mgła opadnie(ze stenogramów wynika, że mieli paliwa na 30 minut). Gdyby warunki nie poprawiły się, odleciałbym do Moskwy.
Pasażer: podporządkował bym się decyzji kapitana
Fach napisał(a):To fascynujace po prostu ze nie chcesz odpowiedzic na proste putanie zaslaniajac sie "czyms" co nawet nie jest powodem.

Przyjmujesz moje wyzwanie na opisany wyżej bieg na 100m.? Dlaczego nie chcesz?Dlaczego unikasz "uczciwego" sprawdzenia się? Boisz się? Nadzwyczaj ciekawe dlaczego odmawiasz itd
Jak się czujesz w takiej sytuacji?? :lol:
Tak absurdalnie w moich oczach, wyglądają Twoje próby zmuszenia mnie do odp, na równie absurdalne historyjki o oblodzonych drogach itd
Baw się w to sam.


rewola napisał(a):Poza cytatami w moim poprzednim poscie dodam jeszcze raz:1/ Ani fanatycy zamachu, ani nawet komisja Millera (Uwagi RP do projektu Raportu MAK) nie podwazaja faktu niedzialania systemu TAWS a dokladnie jego skladowej GPWS. 2/ "Zapis rozmów z kokpitu Tu-154 potwierdza, że samolot był sprawny i schodził do lądowania - powiedział sekretarz Krajowej Rady Lotnictwa Tomasz Hypki. - W stenogramie nie ma specjalnych niespodzianek, załoga realizowała podejście do lądowania, wszystko wskazuje, że samolot był sprawny, prawidłowo pracowały wysokościomierz i TAWS - skomentował Hypki opublikowany we wtorek zapis rozmów z kabiny rozbitego samolotu. Dodał, że rozmowy świadczą też, że kontrola lotów widziała samolot na radarze.Zaznaczył, że wypuszczenie klap, podwozia i reflektorów potwierdza - wbrew niektórym opiniom - iż załoga podchodziła do lądowania."3/ W poprzednim moim poscie miales wypowiedz "Tomasz Pietrzak, wieloletni dowódca 36. SPLT, jak dziala system i o ignorowaniu jego komend.

Czy mógłbyś napisać coś własnymi słowami??Ja również mogę wkleić tu na temat TAWS 150 cytatów, tylko co z tego? :roll:
Napisałem wyłącznie o komunikacie PULL UP, a Ty budujesz piętrowe tezy o nie znajomości systemu TAWS :lol:
rewola napisał(a):Po raz kolejny udowadniasz, ze twoja wiedza na ten temat jest mala:

Podyskutuj z kapitanem słynnego lotu do Tbilisi Pietruczukiem, rozumiem że masz większą wiedzę :lol: :
"TAWS się włączy ponieważ lotniska w Smoleńsku nie ma w bazie danych. System TAWS widzi wtedy to jako zwykły teren – pole lub łąkę – i odczytuje podejście do lądowania jak uderzenie w ziemię."
i
"TAWS zniżanie interpretuje jako lot ku ziemi i zaczyna donosić o zagrożeniu."
http://www.tvn24.pl/-1,1659083,0,1,jak- ... omosc.html
rewola napisał(a):Zaznaczył, że wypuszczenie klap, podwozia i reflektorów potwierdza - wbrew niektórym opiniom - iż załoga podchodziła do lądowania.

Przecież realizowali próbę podejścia do lądowania,jak Ty to sobie wyobrażasz?mieli łamać procedury i np wypuszczać podwozie 10 m nad pasem? :lol:


rewola napisał(a):2/ Najpierw poprosiles o zimbru napisał(a): Opisz jak wg Ciebie wyglądała historia z pkt nr 2

Czy ja pisałem do Ciebie??czy raczej do meteora Jokera?? :roll:
rewola napisał(a):„i wiedzial co sie stalo potem z pierwszym pilotem”

To było pytanie do Facha(na które nota bene nie odpowiedział), a w które raczyłeś się "wepchnąć".
rewola napisał(a):Odpowiadajac na twoje pytanie – choc jest ono o tyle bezzasadne - ze oczywistym jest ze nie mialy prawa go spotkac zadne - poza faktem, ze był publicznie szkalowany i to przez posłów RP!!!!!! to nic zlego go nie spotkalo.

Brawo, w końcu raczyłeś odpowiedzieć.
A ja myślałem, że został wyrzucony z wojska, a co najmniej zdegradowany, ups mój błąd :lol:
Zapomniałeś dodać, zapewnię przez przeoczenie :lol:, że pilot został odznaczony dokładnie za ten lot "srebrnym krzyżem za zasługi dla obronności".
Jest takie frywolne wyrażenie na opisanie konsekwencji odmowy lotu do Tbilisi: Pluszowy krzyż :lol:
Jak widać odmowa wykonania polecenia Prezydenta RP(tego akurat Prezydenta) nie łączyła się z wielkimi problemami i tu możemy wrócić do sprawy mitycznych nacisków w Smoleńsku.
Jak Protasiuk mógł się bać Kaczora, który wg dokładnie tych samych ludzi, którzy krzyczą o niesamowitej presji psychologicznej/naciskach, nie miał żadnych szans na reelekcję?
Przecież został by wykreowany przez TVN/Wybiórczą na bohatera, dostał by medal od psychiatry piastującego stanowisko szefa MONu Klicha i miałby otwartą ścieżkę kariery w państwie zarządzanym w 100% przez PO. Z takim "bohaterskim" epizodem byłoby mu jak "pączek w maśle".
Jak wiesz po odmowie lotu do Tbilisi przez Pietruczuka, Protasiuk odmówił wykonania rozkazu przejęcia sterów, czyli "jaja" miał.
Dodaj 2+2.
To tyle o mitycznych naciskach/presji.
rewola napisał(a): zmanipulowaną wersję katastrofy autorstwa Rosjan+PO. UDOWODNIJ

Wystarczy przeczytać Twoje posty :lol:
rewola napisał(a):Na koniec cytat z "Uwagi RP do projektu Raportu Koncowego MAK", podpisane m.in przez plk Grochowskiego (na ktorego sie powolywales i na ktorego m.in raport czekasz).

Płk Grochowski albo ma rozdwojenie jaźni, albo wypłynęły nowe fakty, które zmieniły jego ocenę. Poczekamy, zobaczymy jaki będzie efekt finalny prac komisji.
Jak zapewnię pamiętasz moje typy:
1 Awaria
2 Błąd pilotów
3 Zamach
To jest bardzo ciekawy wątek:
" Gdy nastąpił zanik zasilania FMS(komputera pokładowego), polski Tu-154 M znajdował się około 80 m przed miejscem pierwszego zderzenia z drzewami, 600 m od progu pasa. Tak wynika z obliczeń po zniwelowaniu błędu odchylenia i przedłużenia prostej linii podanych przez MAK błędnych współrzędnych"
i
"Co więcej, podane przez MAK współrzędne miejsca, w którym rozbił się samolot, i współrzędne zatrzymania się komputera pokładowego FMS dzieli różnica ok. 800 m, choć powinno to być to samo miejsce – dodaje K.M.

Współrzędne miejsca, w którym rozbił się samolot (dokładnie: współrzędne środka tej strefy), to według MAK 54ľ49.450'N i 32ľ03.041'E (str. 88 tłumaczenia polskiego raportu MAK). Natomiast współrzędne miejsca zatrzymania się komputera pokładowego FMS – 54°49,483” N i 032°03,161” E (str. 117 polskiego tłumaczenia raportu MAK)."
http://www.gazetapolska.pl/artykuly/kategoria/57/4476
rewola napisał(a):Dzieki za link !!!

Chyba zapomniałeś co mi zarzuciłeś, Ty twierdziłeś że wysokość decyzyjna to 120m, ja 100m. Co ciekawe można znaleźć informację, że dla lotniska w Smoleńsku w kartach podejścia było to 70m.
rewola napisał(a):Podsumowując

na to trzeba będzie jeszcze poczekać
zimbru
 
Posty: 47
Dołączył(a): piątek, 15 sty 2010, 16:23

Prezydent Kaczyński nie żyje!!!

Postprzez Fach » poniedziałek, 7 mar 2011, 13:43

Do zimbru,

Co do 100 metrow to OK, mozemy sprobowac.
gdzie i kiedy ?
Fach
 
Posty: 49
Dołączył(a): środa, 1 wrz 2010, 18:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Polska w Tajlandii

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości